هارد اکسترنال چيست | راهنماي خريد بهترين هارد اکسترنال و ليست قيمت

يکي از بهترين راهکارها براي ذخيره سازي و جا به جايي اطلاعات در حجم بالا، خريد هارد اکسترنال مي باشد.هارد هاي اکسترنال در دو خانواده دسکتاپ (با آداپتور) و پرتابل ( بدون آداپتور) توليد و روانه بازار مصرف مي شوند.روش اتصال به انواع لپ تاپ – کامپيوتر – تبلت – تلويزيون و کنسولهاي بازي در اينگونه هارد ها از طريق رابط هاي USB 3.0 – usb 2.0 –usb 3.1 – usb type امکان پذير مي باشد.شما مي توانيد بسته به نياز خود از بين هارد هاي اکسترنال قابليت هاي ويژه اي همچون رمز گزاري ، ضد ضربه بودن ، ضد آب و گرد وخاک بودن را در نظر داشته و از بين برند هاي معتبري مانند وسترن ديجيتال (Western Digital) ، سيگيت (seagate)، اي ديتا (ADATA) ،سيليکون پاور (Silicon Power)، توشيبا (Toshiba) با ظرفيت هاي متنوع از500  گيگا بايت تا 10 ترابايت انتخاب و در صورت نياز اقدام به تهيه آن فرماييد
انتخاب يک هارد اکسترنال ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشد به طوري که يک عکاس به هاردي احتياج دارد که از ظرفيت بالايي برخوردار باشد و يک دانش‌جو به هاردي که بتوان آن را به راحتي جابجا کرد و همينطور براي شرکت ها نيز اين مسئله مهم است که هاردي را انتخاب کنند که علاوه بر ظرفيت بالا، از سرعت مناسبي نيز در جابجايي اطلاعات برخوردار باشد. حال اگر شما نيز به دنبال انتخاب يکهارد مناسب براي خود هستيد، پيشنهاد مي کنيم در ادامه با ما همراه باشيد چرا که قصد داريم به چند نمونه از بهترين هاي بازار اشاره کنيم و ويژگي هاي آن ها را برشماريم
 

هارد اکسترنال سيگيت بکاپ پلاس دسکتاپ

يکي از گزينه هاي پر فروش در اين ليست ، هارد اکسترنال سيگيت بک آپ پلاس هاب دسکتاپ مي باشد. اين محصول داراي ويژگي هاي مناسبي است که براي افرادي که نياز به آرشيو کردن اطلاعات دارند ، بسيار مناسب مي باشد. قابليت بکاپ گيري اطلاعات از نکات بارز اين هارد اکسترنال مي باشد که با استفاده از نرم افزار طراحي شده براي اين محصول، به راحتي از فايل هاي موجود در حافظه کامپيوتر، نسخه پشتيبان تهيه نماييد.
 

هارد اکسترنال وسترن ديجيتال ماي پاسپورت

يکي ديگر از گزينه هاي شناخته شده و پر فروش هارد اکسترنال ، هارد اکسترنال وسترن ديجيتال ماي پاسپورت مي باشد. اين هارد اکسترنال قابل حمل بوده و وزن نسبتا کمي دارد که به راحتي مي توانيد آن را با خود جابجا کنيد. از ويژگي هاي بارز اين محصول مي توان به رمز گذاري بر روي اين محصول اشاره کرد.

هارد اکسترنال بوفالو مدل Buffalo MiniStation Extreme NFC

يکي از بهترين هارد اکسترنال هايي که بدون خالي کردن موجودي حساب بانکي مي توانيم بخريم بوفالو Buffalo MiniStation Extreme NFC هست. اين هارد سازگاري کامل با ويندوز و مک دارد ، بسيار انعطاف پذير است و با کيس مقاوم در برابر گرد و غبار و آب و بهمراه کابل متصل USB 3.0 ارائه شده است. اين هارد نه تنها در برابر ضربه و ريختن آب و نفوذ گرد و غبار مقاوم است بلکه از استاندارد رمزنگاري پيشرفته AES security و NFC نيز به خوبي بهره برده است. هارد اکسترنال بوفالو Buffalo MiniStation Extreme NFC به شما اجازه دسترسي و رمزگشايي سريع درايو را با ضربه زدن به کارت NFC ارائه شده در بدنه هارد مي دهد!
 

ترنسند StoreJet 25M3

ترنسند يکي از شرکت‌هاي معتبر حوزه تکنولوژي محسوب مي‌شود و هرساله محصولات پريميوم و جذابي را به بازار ارايه مي‌کند. خوش‌بختانه StoreJet 25M3 از اين قاعده مستثني نيست. طراحي متفاوت دستگاه باعث شده تا مقاومت آن تا حد زيادي افزايش يابد و شاهد يک هارد تقريبا ضدضربه باشيم. در نتيجه به راحتي مي‌توانيد اين ديوايس را به محيط بيرون ببريد و از آن در هر موقعيتي استفاده کنيد. در واقع StoreJet 25M3 در برابر عوامل بسياري مثل شوک، ضربه و… آسيبي نمي‌بيند. پس اگر هارد اکسترنالي قدرت‌مند مي‌خواهيد که تا مدت‌ها براي‌تان کار کند، اين مورد را از ياد نبريد. رابط يواس‌بي 2 و 3 در اين گجت به چشم مي‌خورند و توصيه مي‌شود براي بهره‌مندي از حداکثر سرعت از فن‌آوري يواس‌بي ? استفاده کنيد. در اين صورت با سرعت گيگابايتي مي‌توانيد ديتاهاي حجيم خود را انتقال دهيد. نشان‌گر ال‌اي‌دي هم براي‌تان تدارک ديده شده تا در يک نگاه به وضعيت دستگاه پي ببريد.

هارد اکسترنال اي ديتا مدل HD725 ظرفيت 1 ترابايت

HD725 توانسته گواهينامه  IPX8 با شناسه  MIL-STD-810G 516.6 را اخذ کرده که به معني سقوط امن از فاصله 1.8 متري و توان مقاومت در عمق 22 متري آب به مدت 120 دقيقه است. همچنين گواهينامه IP6X يکي ديگر از استانداردهايي است که موفق به اخذ آن شده است که يعني نفوذ گرد و غبار به درون دستگاه غير ممکن شده است. علاوه بر حفاظت فيزيکي و لايه هاي امنيتي به منظور بالابردن امنيت از نسخه جديد سنسور پيشرفته G-Shock استفاده شده که يک سنسور هوشمند و با سرعت بالاست و در صورت بروز مشکلات فيزيکي سنسور به سرعت هارد ديسک را خاموش کرده و LED هارد به رنگ قرمز در آمده و پس از رفع مشکل دوباره به رنگ آبي در مي آيد که نشان دهنده رفع مشکل است.قابل ذکر است که اين مدل نيز مانند هاردهاي هم رده خود داراي سيستم رمزگذاري AES 256-bit  بوده که بدينوسيله مي توانيد از اطلاعات خود در برابر دسترسي ديگران محافظت کنيد.

هارد ديسک اکسترنال 1 ترابايت اي ديتا مدل HV300

هارد ديسک اکسترنال HV300، محصول فوق باريک و سبک از برند اي ديتا (ADATA) مي باشد که با ظرفيت يک ترابايت توليد شده است و با بهره گيري از پورت USB3.1، امکان انتقال و بايگاني اطلاعات را با سرعت بالا براي کاربران فراهم مي نمايد. از مهمترين عوامل ظاهري در اين هارد ديسک قابل حمل مي توان به رنگ بندي فوق العاده جذاب و متنوع، طراحي متفاوت و زيبا؛ که در آن، بدنه که از جنس پلاستيک مرغوب و براق است با حاشيه اي طرحدار احاطه شده است؛ ضخامت کم هارد در تعدادي از ظرفيت ها مانند 1 و 2 ترابايتي اشاره نمود. پشتيباني از فرآيند رمزنگاري 256 بيتي AES جهت محدود کردن دسترسي افراد ديگر به اطلاعات کاربر و بهره گيري از سنسور G-Shock جهت محافظت از هارد در برابر هرگونه شوک خارجي (که احتمال ايجاد بد سکتور و از دست رفتن اطلاعات را افزايش مي دهد)، از جمله راهکارهائي است که کمپاني اي ديتا جهت حفظ امنيت هر چه بيشتر اين هارد ديسک به کار گرفته است.

 

HDD External Adata HM900 3TB

اين محصول، يک هارد ديسک روميزي يا اصطلاحا دسکتاپ است.  با ظاهري زيبا توليد شده‌ است تا زيبايي‌بخش ميزکار منزل يا محل کارتان باشد. اين هارد ديسک به صورتي طراحي شده‌است که به طور عمودي روي ميز قرار مي‌گيرد؛ اما مي‌توان از آن به صورت افقي هم استفاده کرد و مشکلي در عملکرد صحيح دستگاه به وجود نخواهد آمد. بايد از يک آداپتور برق خارجي همراه دستگاه استفاده کنيد و کابل USB رابط، تنها براي انتقال داده مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين کابل USB و رابط آن در هارد ديسک، از نوع USB 3.0 هستند و مي‌توانند با حداکثر سرعت 5 گيگابيت بر ثانيه، داده‌هاي شما را بين کامپيوتر و هارد ديسک جابجا کنند. اي‌ ديتا در HM900 از حسگر ضدشوکي که در هارد ديسک اکسترنال قابل حمل HD720 استفاده کرده‌بود، بهره گرفته‌است تا به کمک آن، اين محصول بتواند از خودش و داده‌هاي کپي‌شده در برابر شوک‌هاي وارده محافظت کند. LED قرار گرفته در پنل جلويي دستگاه مي‌تواند با روشن‌شدن و چشمک‌زدن به رنگ‌هاي مختلف، شما را از وضعيت هارد ديسک و حسگر آن مطلع کند. در پنل جلويي هارد ديسک، دکمه‌اي براي بکاپ‌گيري سريع قرار داده‌ شده‌است تا بتوان به سادگي و بدون درگير شدن با تنظيمات پيچيده، از اطلاعات مهم کامپيوتر نسخه پشتيبان تهيه و در مکاني امن از آن‌ها مراقبت کرد. قابليت خوب ديگري که در هارد ديسک HM900 وجود دارد، امکان رمزگذاري 256 بيتي از نوع AES است. اين نوع رمزگذاري و کيفيت Encoding داده‌ها آن‌قدر بالا است که مي‌توانيد آسوده‌خاطر باشيد که کليد دسترسي به داده‌هايتان تنها در اختيار خودتان است.