تعميرات تبلت | معرفي مراکز تعميرات تخصصي تبلت

آسيب پذير بودن صفحه نمايش وتاچ براي تعميرات تبلت

بسياري از کاربران تبلت به بيان اين مورد پرداخته اند که زمان استفاده از تبلت با کند شدن تاچ مواجه شده اند و هر برنامه اي راميخواهند اجرا کنند به کندي عمل مي کند و حتي گاهي دسترسي به يک برنامه غيرممکن مي شود. همچنين بسياري از کاربران به شکننده بودن ال سي دي وصفحه نمايش اشاره کرده اند که با کوچکترين ضربه اي آسيب مي بيند. تبلت ها بسيار شکننده وحساس اند. زمانيکه تبلت شما از بلندي بيفتد يا شي ء نه چندان سنگيني با آن برخورد کند صفحه نمايش تبلت با مشکل مواجه مي شود.
اگر تاچ دستگاه درست عمل نکند ابتدا تاچ دستگاه را عوض ميکنيم در گوشيهايي که آيسي تاچ دارند ابتدا آيسي آنرا عوض ميکنيم ودر صورت عمل نکردن درست تاچ خود تاچ را عوض ميکنيم. در تبلت ها دوربينهايي که استفاده ميشود معمولا بر اثر ضربه کيفيت خود را از دست ميدهند که ميتواند هم ايراد نرم افزاري وهم ايراد سخت افزاري داشته باشد.ابتدا از نظر نرم افزاري تبلت را چک ميکنيم در صورت حل نشدن مشکل از نظر نرم افزاري به سخت افزار آن که شامل سوکت دوربين وآيسي دوربين را بررسي ميکنيم در يک سري از تبلت ها دوربين جداگانه وجود دارد که داخل يک بلوک قرار دارد که بايستي بلوک فلزي را جداکرد وآيسي دوربين را عوض کنيم .لقي ويا شکستگي سوکت دوربين نيز ميتواند باعث عمل نکردن دوربين تبلت گردد.

عدم نصب برنامه و هارد
اين مشکل بيشتر زماني خود را نشان مي دهد که تبلت شما روشن ميشود اما برروي آرم متوقف ميشود. اگر با برنامه زدن مجدد اين حالت همچنان موجود بود دراين حالت هارد تبلت شما به مشکل برخورده ست. بنابراين اگر کاربري از تبلت به عنوان يک ابزار مهم در کارش استفاده کند و تمامي فعاليت هاي کاري را با تبلت انجام دهد دچار مشکل بزرگي شده ست.

برخي از خرابي هاي متداول در تبلت:

تبلت روشن نمي شود اين مشکل مي تواند به چند بخش در تبلت مرتبط باشد يک بخش تغذيه تبلت که اين خرابي مي تواند از شارژر تبلت يا مدار شارژ تبلت باشد که بهتراست بررسي شود تا مشکل برطرف شود و يا نرم افزار تبلت داراي باگ نرم افزاري باشد که با فلش کردن تبلت مشکل حل مي شود.
تبلت روشن مي شود ولي بالا نمي آيد در تعميرات تبلت به اين حالت بوت نشدن تبلت گفته مي شود که بيشتر به بحث نرم افزار تبلت بر مي گردد و ما اين مشکل را در تبلت سامسونگ، تبلت ال جي، تبلت هوآوي بيشتر مشاهده مي کنيم که با فلش کردن تبلت مشکل حل مي شود.
تبلت در حالت کار هنگ مي کند و با اجراي برنامه ري استارت مي شود اين مشکل بيشتر به بخش نرم افزار تبلت مرتبط مي شود و با خرابي نرم افزار تبلت خود را نمايان مي کند که با فلش کردن تبلت خرابي برطرف مي شود.
بر روي تبلت نرم افزار نصب نمي شود براي نصب نرم افزار بر روي تبلت بايد تيک يو اس بي ديباگ در تنظيمات دستگاه فعال باشد و بعد اقدام به نصب برنامه کنيم نکته بعد مي تواند از نرم افزار تبلت باشد که ميتوان دستگاه را فلش کنيم در اين حالت اطلاعات تبلت پاک مي شود و اگر در نرم افزار تبلت مشکلي باشد برطرف مي شود، قبل از فلش تبلت از اطلاعات تبلت بک آپ گرفته مي شود.
تبلت دير شارژ مي شود اين مشکل مي تواند از شارژر تبلت و يا از باطري تبلت باشد براي شارژ تبلت از شارژر استاندارد استفاده کنيد شارژر با آمپر نامناسب باعث خرابي در تبلت و مدار شارژ تبلت مي شود.
شکستگي سوکت شارژ بيشترين خرابي در سوکت شارژ تبلت به شکستگي سوکت شارژ تبلت بر مي گردد که اين مشکل از بي توجهي يوزر آن ايجاد مي شود. براي جلوگيري از شکستگي سوکت شارژ تبلت قبل از اتصال سوکت شارژ تبلت به حالت سوکت شارژ توجه کنيد و يا اگر سوکت شارژ تبلت شل شده و لق ميزند براي رفع مشکل تبلت خود را به يک مرکز تعميرات تبلت برده تا سوکت را تعويض کند که از خرابي برد جلوگيري شود.
شکستگي تاچ و ال سي دي تبلت اين مشکل با زمين خوردن تبلت ايجاد مي شود و با تعويض تاچ و ال سي دي مشکل بر طرف مي شود در بعضي از تبلت ها تاچ از ال سي دي جدا مي باشد که ميتوان هر کدام را که آسيب ديده تعويض کنيم ولي در مدلهايي که تاچ و ال سي دي به هم وصل مي باشد با شکستن تاچ يا ال سي دي بايد هر دو تعويض شود برخي از مدلهاي تبلت سامسونگ، تبلت ايسوس، تبلت لنوو، تبلت ايسر تاچ و ال سي دي بايد باهم تعويض شود ولي در تبلت هاي چيني تاچ از ال سي دي جدا مي باشد.
بلوتوث و واي فاي تبلت کار نمي کند اين خرابي مي تواند نرم افزاري و يا سخت افزاري باشد که براي تعمير تبلت بايد به يک مرکز تعمير تبلت مراجعه کنيم تا نسبت به تعمير تبلت اقدام کند.
 

 

اصل و اوريجينال بودن قطعات

يکي از موارد حساس و مهم در حين تعمير موبايل است. احتمالا شما نمي خواهيد در تعمير موبايل تان از قطعات دست دوم يا غيراصل و متفرقه استفاده شود. همين موضوع مي تواند هزينه نهايي تعمير را متفاوت کند. توصيه مي کنيم اگر با قيمت هاي خيلي پايين تر از عرف بازار مواجه شديد، حواستان در مورد عدم استفاده از قطعات متفرقه جمع باشد. البته وجود نابساماني‌هاي موجود در بازار موبايل شايد اين کار غير ممکن يا خيلي سخت بنظر برسد. اما با وجود نبود مرجع قانوني و به ساماني در بازار خدمات موبايل، مي‌توانيد در بازارهاي آنلاين شبيه به سنجاق، با توجه به نظرات مشتريان قبلي درباره هر تعميرکار موبايل، مرجعي حداقلي را در زمينه مهارت متخصص و اعتماد به او در اختيار داشته باشيد.
 

برخي اشکالات سخت افزاري تبلت

  • رفع اتصالي و اتصال کوتاه تبلت
  • رفع ايراد از کار افتادگي دوربين تبلت
  • رفع ايراد مموري کارت تبلت
  • تعويض تاچ تبلت و رفع ايراد از کارافتادگي تاچ تبلت
  • رفع ايراد از کارافتادگي بلوتوث تبلت
  • تعويض سوکت سيم کارت تبلت  و رفع ايراد عدم شناسايي سيم کارت تبلت
  • رفع ايراد آنتن دهي و کارنکردن شبکه و واي فاي تبلت
  • تعويض LCD و رفع ايراد ال سي دي تبلت
  • افع ايراد usb تبلت
  • رفع ايراد مدار TX و RX تبلت
  • رفع ايراد پاور و تغذيه تبلت

 

تعمير تبلت ها با سيستم عامل هاي متفاوت

تبلت ها بسته به شرکتي که آن ها را توليد مي کند و البته نوع کاربري که براي آن ها تعيين مي شود داراي مدل هاي گوناگوني هستند. از اين رو تنها از يک سيستم عامل در تمامي تبلت ها استفاده نمي شود. به عنوان مثال شرکت مايکروسافت سيستم عامل ويندوز را (که ساخته خودش مي باشد) روي تمامي تبلت هاي خود استفاده مي کند اما شرکتي مانند لنوو هم تبلت هاي اندرويدي دارد و هم تبلت هاي ويندوزي. در اين قسمت انواع سيستم عامل تبلت ها را که توسط تعميرکاران ما مورد تعمير قرار مي گيرند نام مي بريم.

 

  • تعمير تبلت داراي سيستم عامل اندرويد
  • تعمير تبلت داراي سيستم عامل ويندوز
  • تعمير تبلت داراي سيستم عامل آي او اس ios